Thursday 21 July 2011

Habis Sudah

  Apa yang habis sudah ni? Gula habis ke, garam habis ke? Bukanlah. Semua jawapan tersebut salah faham. Jawapan yang paling tepat ialah program asasi aku telah tamat di UPNM. Tersangat seronok sebab segala jerih payah aku bersama kawan – kawan telah terbalas. Setelah 3 sem dilalui , semua habis dengan jayanya pada tanggal 14 Julai yang lepas.
   Setelah habis 51 credit hour dilalui semua akan menyambung degree di UPNM  kembali. Ini adalah kerana UPNM ialah satu - satunya  universiti  yang program asasi nya khas untuk ijazah di UPNM sahaja. Walaupun agak pelik tapi tidak menjadi apa – apa kudis di hati aku. Aku sangat seronok berada disini. Dekat dengan rumah, ada family, cukup semuanya. So, memandangkan asasi aku dah tamat sure lah aku dah ada junior 2011. Strength mereka tersangatlah ramai untuk dibandingkan dengan strength intake aku. 2 kali ganda rasanya. Ramai tak?
   Berbalik pada cerita aku kembali, lepas ni semua budak awam asasi akan bercuti, manakala kadet 2010 akan menjalani rutin hidup sebagai askar yang sejati. Menembak, berkawad, PT, masuk hutan dan bermacam lagi. Jadi, all the best 2 my friends yang akan mula berlatih, berlatih dan berlatih sehinggalah cuti raya. Jumpa kembali bulan September nanti. Ini semua ialah kenangan – kenangan sewaktu asasi sesi 2010/2011. ‘Sahabat selamanya kerana susah dan senang aku tetap ada untuk kamu.’
   To kawan - kawan daripada matrik and lepasan STPM yang bakal menjadi rakan seperjuangan baru di UPNM, welcome to Palapes and UPNM..
   This was the pictures yang sempat diabadikan bersama..:)




             During last English class with Miss Emily

   Rumah Terbuka PERNIM 2010

 Kenangan di KDSI


 Kelas Nautical Science with Cdr. Arif

Special made for TMT 1

2 comments:

  1. cup cake tue tanah liat ke boleh mkn punye???
    :p
    www.kelip2emas.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. 2 cup cake btoi taw..cumel sgt elmo dye..sy punye yg warne merah..:)

    ReplyDelete